Kutatási és érdeklődési területem a szellemi vagyonra irányul. Ha egyben elolvasom az általam papírra vetett munkákat, magam is megdöbbenek rajta, hogy bármilyen téma kifejtése a feladatom, valójában mindig a szellemi vagyonnal való gazdálkodásról írtam. Itt van például a „Számbavétel: Számadás vagy számvetés?” című írásom, amely témája szerint a pénzügyi számvitel és a vezetői számvitel közötti […]

A hazai felsőfokú intézmények beszámolóin, vizsgáin, államvizsgáin – összefüggésben a hallgatók mennyiségi növekedésével a minőség rovására vö. “Hejesírás” blogbejegyzés Bőgeltől” – az érdemjegy megszerzésénél egyre több etikátlan jelenség ütötte fel a fejét. Ha nem teszünk sürgősen valamit közös összefogással, akkor a piaci verseny nem a tudás, hanem a diplomavásárlás üzletágban fog kibontakozni. Igen rövidtávú gondolkodásra […]

Általános jelenség, hogy a nappali tagozatos hallgatók munkát vállalnak a képzés mellett, mivel az elhelyezkedésnél a 2-3 éves szakmai gyakorlat behozhatatlan előnyt jelent. A képzés melletti munkavállalást én sok szempontból igen hátrányosnak tartom. Nézzünk két ellenérvet: 1. Sem az oktatásban, sem a munkában nem tud az ember 100%-os lenni, miközben az el nem végzett feladatok […]

A szellemi vagyon-gazdálkodás egyik kulcsponti kérdése, hogy kit és hogyan lehet motiválni. Meggyőződésem szerint e terület elméletében és gyakorlatában is nagy zűrzavar uralkodik, sok tévhit mentén építenek légvárakat motivációkutatók és vállalati vezetők. A bonyolult témakör egy vonatkozásában 1998-ban papírra vetettem véleményemet “Motivációs illúziók és tévhitek” címen, állást foglalva abban a kérdésben, hogy vajon hozzá szabad-e […]

A szellemi vagyon-gazdálkodással kapcsolatos elképzeléseimet 1994-ben foglaltam össze a kandidátusi disszertációmban és a belőle – némi átdolgozás után készített könyvben fogalmaztam meg Út a vállalkozások felnőtté válásához címmel. E gondolataim többsége ma is vállalható, a fogalomhasználatom azonban még elég zavaros. A könyv ma már kereskedelmi forgalomban nem kapható, ha érdekel, töltsd le, olvasd és hasznosítsd […]